- Beach House - Myth
- Chromatics - Kill for Love
- Lower Dens - Brains
- XX - Angels
- Exitmusic - Passage
- Toy - Left Myself Behind
- Terry Malts - Tumble Down
- Bokomolech - Talk About Fires
- Walkmen - Heaven
- Stagnant Pools - Consistency
- Rhye - The Fall
- This Many Boyfriends - I Don't Like You ('Cos You Don't Like the Pastels)
- M. Ward - Primitive Girl
- The Fresh & Onlys - Yes Or No
- Japandroids - The House That Heaven Built
- Chairlift - I Belong In Your Arms
- Jim White - What Rocks Will Never Know
- Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing
- Metric - The Wanderlust
- Trailer Trash Tracys - You Wish You Were Red
- Wild Nothing - Only Heather
- Suburban Living - I Don't Fit In
- Charlie Boyer and The Voyeurs - I Watch You
- A Place To Bury Strangers - And I'm Up
- Go-Kart Mozart - Spunky Axe
- Burnt Palms - In My Mind
- Allo Darlin' - Capricornia
- Bill Fay - Never Ending Happening
- Orbital - Never
- Sennen - Wasted Heart
- Moonface - Headed For The Door
- A Whisper In The Noise - Black Shroud
- Lord Huron - Time To Run
- Sharon Van Etten - Sychophant
- Danny Brown - Grown Up
- Echo Lake - Another Day
- Jessie Ware - Wildest Moments
- Parquet Courts - Borrowed Time
- Purity Ring - Fineshrine
- Prissy Clerks - Blast-Off Girls
- Richard Hawley - Seek It
- Bear Mountain - Two Step
- Big Pink - Hit The Ground (Superman)
- DIIV - Doused
- Grimes - Genesis
- Raveonettes - Curse the Night
- Lee Ranaldo - Off The Wall
- Field Mouse - You Guys Are Gonna Wake Up My Mom
- Carina Round - You and Me
- Still Corners - Fireflies
- Paul Westerberg - My Road Now
- Shrag - Chasing Consummations
- Hot Chip - Motion Sickness
- Tindersticks - Frozen
- Times New Viking - Sleep-in
- HOUNDSds - Evening
- Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
- Saint Etienne - Over The Border
- Garbage - Blood for Poppies
- Twin Shadow - Five Seconds
Thursday, January 31, 2013
Top 60 Tracks of 2012
Tuesday, January 29, 2013
Pere Ubu
' Lady From Shangai '
(Fire, 2013)
' Lady From Shangai '
(Fire, 2013)
Οι Pere Ubu προσγειώθηκαν στην ιστορία της Μουσικής με το συμβολικό πρώτο σινγκλάκι τους '30 Seconds Over Tokyo' (που γνωρίσαμε-για να μην παριστάνουμε τους ψαγμένους από τη μία, ούτε όμως και να παρεξηγούμαστε για μουσικολόγοι της Wikipedia από την άλλη- από το τετραπλό cd '25 Years Of Rough Trade Shops') και τοποθετήθηκαν άπαξ και δια παντός στο Πάνθεον της Ιδίας (της Μουσικής, ντε) ήδη με τον πρώτο δίσκο τους, το 'Modern Dance'. Εξηγούμαστε: πιθανόν να έχουν κυκλοφορήσει και καλύτεροι avant-garde δίσκοι (και να μην τους έχουμε ακούσει) και μάλλον κάποιοι γκαραζοπάνκηδες φτιάξανε μουσική γνωρίζοντας ακόμη πιο λίγα θεωρητικά γι αυτήν κι από τους Pere Ubu. Και τέλος, οι Velvet Underground προφανώς δημιούργησαν καλύτερα πράγματα. Ωστόσο, αυτός ο δίσκος προσθέτει ένα στοιχείο που δεν θα είχε ποτέ η σημαντικότερη των Τεχνών πριν ή μετά τού, και μάλιστα όχι ένα οποιοδήποτε στοιχείο αλλά τον σημαντικότερο ανώτερο νοητικό αμυντικό μηχανισμό του ανθρώπου, το χιούμορ. Και μάλιστα σε μελωδικές (sic) δόσεις άφθαστες ακόμη και για τους Monty Python. Σε σημείο που να μην μιλάμε πλέον για Μουσική, αλλά για μια νέα τέχνη. Αυτή την τέχνη θα την ονομάζαμε, έκτοτε- αλλά, κοίτα να δεις, μόνον για έναν, αυτόν δηλαδή τον δίσκο, «Ευγενική Παράνοια».
Σχεδόν 40 χρόνια μετά το 'Modern Dance' οι Pere Ubu δεν μας απογοητεύουν. Το πιο αστείο με τον δίσκο είναι η δήλωση του David Thomas (τον λατρεύουμε τον χοντρό, μάλλον είναι ο μόνος χοντρός που συμπαθούμε) ότι πρόκειται για χορευτική μουσική. Μάλιστα. Ίσως στην “Rebound” , σε τίποτα “μικρές” ώρες. Και γενικώς, κατά την ακρόαση, φαντασιωνόμαστε ηχοτοπία με τους τύπους να “πειράζουν” Atari, να αποδομούν χιτάκια, όπως την εισαγωγή του 'First We Take Manhattan' και αμέσως το 'Ring My Bell' στο εναρκτήριο 'Thanks (Go To Hell)', να αντιχρονίζουν τα κρουστά, να ξεφυσούν πνευστά δική τους προέλευσης και κατασκευής και να βγαίνουν από το Άσυλο τους μόνον για να τυλίξουν στις φλόγες το “Rock & Roll Hall of Fame” που βρίσκεται επίσης στην γενέτειρά τους, το Cleveland. Φυσικά, ο δίσκος περιέχει κι ένα περεουμπικό instant classic, το 'Mandy' και αν ήταν λίγο καλύτερο το μεθεπόμενο κομμάτι, το εμπνευσμένης στιχουργικής 'Musicians Are Scum'…
Βέβαια, μην περιμένετε να διαβάσετε σοβαρή κριτική εδώ. Περισσότερο, πρόκειται για τον πρόλογο του αυτοβιογραφικού βιβλίου που πρόκειται να συγγράψω με θέμα τη βιωματική μου σχέση με το 'Modern Dance' των Pere Ubu. Στην επόμενη ζωή μου…
Νίκος Rorschach
Subscribe to:
Posts (Atom)